ویزای ازدواج انگلستان

در این مقاله به موضوع مهم ویزای بازدید برای ازدواج در انگلستان میپردازیم.

عموما تحت شرایط خاصی می توانید برای ویزای ازدواج انگلستان اقدام کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای مثال اگر شما بخواهید با فردی در انگلستان ازدواج رسمی و یا ازدواج غیر رسمی کنید می توانید برای این ویزا درخواست بدهید. حتی اگر بخواهید مقدمات این کار را فراهم کنید نیز باز واجد شرایط ویزای ازدواج انگلستان هستید البته باید واجد یک سری شرایط باشید که به آنها خواهیم پرداخت.

149

شرایط لازم

  • بالای 18 سال باشید
  • طی مدت شش ماه پس از ورودتان به انگلستان با فرد مورد نظر ازدواج کنید
  • با فرد مورد نظر در رابطه عاطفی باشید
  • برای مدت کمتر از 6 ماه در انگلستان بمانید
  • پس از 6 ماه انگلستان را ترک کنید
  • قصد ماندگار شدن در انگلستان را نداشته باشید
  • توانایی حمایت مالی از خودتان را در این مدت داشته باشید
  • توانایی مالی بازگشت به مقصد بعدی خود را داشته باشید و یا فردی در این زمینه شما را حمایت مالی کند

مدارک مورد نیاز

برای دریافت ویزای ازدواج انگلستان می بایست پاسپورت معتبر داشته باشید و مدت اعتبار آن برای مدتی که در انگلستان هستید کافی باشد. یک صفحه از پاسپورت شما باید سفید باشد. همچنین باید جزئیات ازدواج خودتان و هزینه هایی که برای آن پرداخت میکند را در اختیار مقامات بگذارید. همچنین باید ثابت کنید که قصد ازدواج در انگلستان را دارید. همچنین باید ترجمه ای از مدارکتان که به زبان انگلیسی یا ولزی نیستند را ارائه دهید.

اگر قبلا متاهل بوده اید و می خواهید دوباره ازدواج کنید با ثابت کنید که از همسر قبلی جدا شده اید و یا گواهی فوت همسر قبلی تان را ارائه دهید. ممکن است افسر ویزا مدارک دیگری نیز از شما درخواست کند که کاملا بستگی به شرایط شخصی شما دارد.

برای دریافت ویزای ازدواج انگلستان باید به صورت آنلاین اقدام کنید و همچنین باید یک جلسه ملاقات حضوری در مرکز صدور ویزا داشته باشید. در این مرکز از شما عکس و اثر انگشت گرفته می شود. مرکز صدور ویزا ممکن است در کشوری خارج از مبدا شما باشد پس این مورد را در نظر قرار بدهید. همچنین این مرکز ممکن است پاسپورت شما را تا زمان بررسی مدارکتان نگه دارد. پاسخ درخواست عموما به شما ایمیل می شود پس ایمیل خود را مرتب چک کنید.148

اقدام به همراه خانواده

همسر آینده شما می بایست جداگانه و به صورت شخصی برای ویزای ازدواج اقدام کند و هزینه های مربوطه را پرداخت کند. اگر فرزند شما بخواهد شما را همراهی کند باید برای ویزای استاندارد انگلستان اقدام کند. البته لازم به ذکر است که شما می توانید به جای همسر و فرزند خود نیز اقدام کنید. اما آنها باید شخصا در مرکز صدور ویزا حضور پیدا کنند.

تصمیم گیری

از زمانی که به صورت آنلاین اقدام کردید و مدارکتان را بارگزاری کردید اصولا سه هفته طول می کشد تا در مورد وضعیت شما تصمیم گیری شود. البته برای اینکه زودتر به نتیجه برسید راه های دیگری نیز وجود دارد که بسته به کشور مبدا شما متفاوت است. اگر می خواهید موردی در پرونده تان را تغییر دهید با مرکز ویزا و مهاجرت بریتانیا تماس بگیرید. همچنین می توانید درخواست خود را لغو کنید و اگر فرایند بررسی پرونده شما شروع نشده باشد هزینه های پرداختی به شما بازگردانده می شود.

مطالب مرتبط